Cvičení, mučení

4/26/2017

Jak někteří z vás již vědí, tak jsme nedávno začali s Ondrou opět chodit do fitka. Moje první návštěvy fitka začaly již na začátku letošního roku, kdy jsem sama navštěvovala dámské fitko, a při první příležitosti jsem toho taky nechala. Neměla jsem žádný plán, ani cíl a to byla chyba. Proto jsem se rozhodna vám sepsat nějaké mé tipy a poznatky.



Nejsem fitness trenér a ani nemám odborné znalosti v tomto oboru. Jen bych vám ráda řekla, jak probíhá moje cvičení a jak by jste mohli postupovat ve svých začátcích i vy.

1) Rozmyslete si, co je vaším cílem a co od samotného cvičení čekáte. 
Já sama jsem chtěla své tělo posílit a zformovat (a přiznám se, i trochu přibrat na váze).

2) Sestavte si cvičební plán
Na internetu najdete určitě mnoho různých cvičebních plánů.
Sama mám teď naplánovaný 13-ti týdenní cyklus, kdy chodím do fitka 4 krát týdně a cvičím jednotlivé partie těla (ne celé tělo najednou). Cvičení probíhá formou: 10 minut zahřátí na páse a protažení, 45-60 minut samotné cvičení, 10 minut pomalé chůze na páse.

Osobně doporučuji pro začátek chodit alespoň 2 krát týdně na hodinku a postupně přidávat podle potřeby.

3) Cvičte ve dvou, ale bez keců
Najděte si nějakého parťáka, který má podobný cíl jako vy. Jak se říká, ve dvou se to lépe táhne. Jen malé upozornění, fitko není kavárna. Takže jestli si chcete pokecat s kamarádkou, tak si to nechte jinam. Nikdo na vás není zvědavý a já osobně nesnáším ty dvojice, které ve dvou sedí na strojích, jen krafou a hihňají se na celé kolo.

4) Součástí každého cvičení je i nový jídelníček 
Pokud na sobě chcete opravdu zapracovat, tak musíte upravit i jídelníček. Opět zvažte, zda cvičíte za účelem hubnutí nebo nabírání hmoty. Já sama jsem ve fázi nabíraní a tak jím "menší" množství jídla 6 krát denně. A nezapomeňte na "cheat day" neboli prasící den, ten je v takovémto režimu potřeba :) .


5) Všímejte si i malých pokroků
Před započetím cvičení se zvažte, změřte a hlavně vyfoťte. Člověk na sebe kouká každý den a pak má pocit, že se nijak nemění. Takže fotka je nejlepší řešení.


Takže holky (a i kluci) nebojte se začít, uvidíte že to zvládnete. Stačí mít odhodlání a jasný plán. Já vám určitě budu všem fandit :)


P.S.: v některých z dalších článků můžete čekat můj podrobnější cvičební plán a příkladový jídelníček.

You Might Also Like

0 komentářů

Oblíbené příspěvky