Vánoční čas

12/21/2016

Vzhledem k tomu, že jsme byli mimo Českou republiku, tak jsme se také krásně vyhnuli předvánočnímu shonu a stresu. Chápu, že v některých rodinách, kde je hodně členů, je nutné se na Vánoce pořádně a dopředu připravit. Jenže mě připadá, že jakmile odbije v supermarketech první koleda, či se rozsvítí první vánoční stromeček, tak lidi začnou šílet. A to všichni, od těch mladých, po ty staré.

Každý rok je to stejné, vždy totiž nastane to úžasné 14 denní období před svátky, kdy musíte v obchodě odhazovat ostatní nakupující vidlemi, aby jste se dostali k regálům a vždy se tu najdou tací, co sem chodí  s úmyslem vás vydeptat. Nevěřím tomu, že je nutné si na ty tři dny nakoupit celý pakl mléka, 20 kusů másla, několik šišek salámů, konzervy, zavařeniny atd.. Opravdu si myslím, že ty tři dny by spousta z nás přežila s tím co má zrovna teď doma ve špajzu či mrazáku. A právě tak vznikají v supermarketech tlačenice, stres a nadávky.

Vždyť přeci není taková pohroma,  že nebudete mít napečených 3 584 druhů cukroví, že jste zapomněli objednat veku ve svém oblíbeném pekařství, či že ještě na poslední chvíli sháníte dárky, protože co by si dotyčný pomyslel, kdyby dostal jen maličkost.

Řeknu vám jak je to teď u nás. Dnes je středa 21.12, tudíž 3 dny před Vánocemi. Já jsem o víkendu upekla 3 (slovy tři) druhy cukroví, nazdobila stromeček a to bylo ono. Vánočku, bramborový salát a štědrovečerní polévku zvládnu udělat během pátečního odpoledne. Ano asi si říkáte, že kdyby jste v pátek nešli do práce, tak to taky dáte, že na to mám spoustu času, jsem mladá a bla bla bla… všelijaké výmluvy. Já stejně jako vy chodím do zaměstnání a žádné volno nemám, jen se tím nestresuji. Když místo dvou vánoček udělám jednu, tak se také nic nestane. Polévka nemusí být na litry a salát vám stejně vnutí příbuzní během svátků, takže ten váš potom ani nebude chtít vidět.

A to je ono, prostě si užívejte tu atmosféru a ty chvíle s rodinou, přáteli, milovanými. Přestaňme o Vánocích hledět na kvantitu, ale podívejme se na kvalitu.

Já jsem šťastná za to, že tohle budou moje první Vánoce v novém bytě s Ondrou a klukama (páni kocouři Barnabáš a pan brzy eunuch Werich). A nechci aby mi to někdo s kyselým obličejem kazil.
Pan Werich a pan Barnabáš 


Jo a mám pro vás tip na Štědrý den! Kdo se nechce válet doma, tak šup do ZOO, bude nadílka.

P.S.: V pátek před Vánocemi se z Wericha stane eunuch, už s ním hold ta puberta pěkně mává. A také se tím nestresuji.

P.P.S: Mámy už se taky přestaňte stresovat, my vás máme rádi i bez cukroví, salátu a kapra.

You Might Also Like

0 komentářů

Oblíbené příspěvky