Škola „základ“ života.

1/28/2017

Pojďme si zase něco povědět o tom, jak to ve skutečnosti v dnešním světě je. Je naprosto úžasné, že v dnešní době máme možnost studovat. Ať už bereme v potaz nepřeberné množství středních i vysokých škol, dále pak různorodost studijních oborů, až po možnost studia na zahraničních školách. Jako malá jsem od babičky a dědy slýchávala o tom, jak to bylo za komunistů problematické. I když i dnes se můžete setkat s tím, že někteří starší v autobusech handrkují „To za komunistů…“ a vychvalují tuto dobu skoro až k nebesům. Ano, bylo fajn že jste dostali práci. A ano, také bylo super, že jste dostali k té práci byt, aby jste se postarali o svoji rodinu. Ale… A to je přesně ono, mnozí si neumí srovnat ty možnosti dnes a dříve. Ale máme se opravdu líp??


Díky dnešní době jsem si mohla vybrat jakékoliv studium jsem chtěla. Neříkám, že jsem si vybrala špatně, ale asi jsem čekala mnohem více. Máte pocit, že když vystudujete nějakou školu, tak budete většinu znát a umět. Ale to se mýlíte, většinou umíte od všeho trochu a vlastně nic. A to je právě ten problém, spousta zbytečností co vás na reálný život nepřipraví.

Jsem asi rok a půl po studiu na vysoké škole a v současnosti jsem v novém zaměstnání. Nová práce a celkově jiný režim není vždy snadný. Popravdě myslela jsem si, že nejtěžší věc na světě je maturita, dokud jsem nešla na vysokou. Potom jsem si říkala, že nic stresujícího a těžšího než státní zkoušky už nebude. Ale to byl omyl. Stačilo jít po dovršení studia na nějaký úřad a už to bylo. Řekněte sami, kdo se ve všech těch papírech má vyznat. Nemluvě o „věčně usměvavých“ úřednících. Opravdu, jít na úřad (jakýkoliv) něco vyřídit je za trest. Psychicky se na to vždycky připravuji několik dní dopředu a jen doufám, že jsem někde nezapomněla zaškrtnou políčko či nějaký podpis. To by totiž znamenalo, že mě "milá" úřednice pošle pěkně ze své kanceláře ven na doplnění a potom, Smolíček, tu dlouhou řadu si většinou musíte vyčkat znovu.

Samozřejmě někde ve světě může existovat milý ochotný úředník, který vám s úsměvem pomůže něco vyplnit a zařídit. Ale najít ho by bylo stejně možné jako najít jednorožce. A s tím souvisí můj problém se školou. Je sice skvělé, že si umím spočítat kvadratickou rovnici či znám všechna díla Boženy Němcové, ale vyplnit formulář prostě neumím. Kolikrát ani nevím pod který úřad jaká žádost spadá a tak se mi stane, že si mě v kancelářích přehazují jako horký brambor (i když já si myslím, že jsem tam správně, akorát paní úřednici se nechce makat). Možná by mohl být nějaký seminář na toto téma, nebo alespoň kurz který vás trochu lépe připraví na strasti dospěláckého života.

Co vy na to? Jo a pozor, počkejte až se budete stěhovat do svého bytu. Věděli jste, že ti skřítci co vám doma všechno vyprali, vyžehlili, uvařili a uklidili neexistují?! Aspoň teda v mém bytě ne :D

You Might Also Like

0 komentářů

Oblíbené příspěvky