Šetříme papírem

7/11/2017

Po dnešním zážitku se s vámi opět musím podělit o pár postřehů. Žijeme v éře počítačů, moderní techniky, robotů, ale neustále všechno tiskneme. A nejlépe hned v několika kopiích. Je úžasné, jak jsme schopni se spojit k záchraně delfínů, zastavení kácení deštného pralesa v důsledku pěstování palmy olejné či odstraňovat odpad z řek. Ale denně se každý setkáváme s tím, jak ničíme lesy tím nejprostějším způsobem a to jest plýtváním papírem.


Sama se s tím potýkám ve svém zaměstnání a o to víc mě to mrzí, protože jsem se vždy zajímala o ekologii a ochranu přírody, ale byrokratický šimel mi to znemožňuje. Samozřejmě se snažím co největší množství dokumentů zasílat elektronickou formou, ale ne vždy to jde. Tak například taková maličkost jako je podpis určitého dokumentu. Dotyčný vám zašle text, chce abyste vytiskli, ručně podepsali, naskenovali a zaslali zpět. Chápete to??!

Nebo taková návštěva lékaře, skoro každý lékař si vaší diagnózu zapíše do počítače, papír vám vytiskne a pošle vás k jinému lékaři, u kterého opět dostanete papír a tak dále a tak dále. Jako by si to nemohli poslat emailem či sdílet tyto informace online. A nemluvím o podepisování různých smluv či založení účtu. Tam dostanete stohy papírů, které nikdo nečte, ale musíte si je doma založit pro případ, kdy budete chtít něco zrušit či změnit.

Takže jsem moc ráda, že žijeme v moderní době všech vymožeností a vychytávek, všech ultra-tenkých founů, rychlých internetů a hlavně emailu. A proto jsem dneska musela vytisknout asi 200 papírů, jelikož úřady to potřebují poštou a s razítkem. Jupíjej :(

You Might Also Like

0 komentářů

Oblíbené příspěvky